Ile kosztuje ubezpieczenie OCP? Ubezpieczenie jest terminem, który jest nam znany z codziennego życia. Najczęściej…
Ile kosztuje pranie pościeli hotelowej?
Ile kosztuje pranie pościeli hotelowej? Prowadzenie hotelu, pensjonatu czy agroturystyki wiąże się z nieustannym generowaniem codziennych kosztów. Część z nich należy do kosztów stałych a inna zależy od obłożenia pokoi hotelowych. Przedsiębiorcy i menedżerowie nieustannie poszukują sposobów na ich obniżenie, chociaż każda zmiana w organizacji hotelu zwykle charakteryzuje się taką samą ilością wad jak zalet.
Obiekty hotelarskie – świetnie funkcjonujące przedsiębiorstwo
Obiekty hotelarskie należą do grupy przedsiębiorstw o PKD 55.10.Z. Do tej samej klasy zalicza się takie, które oferują zakwaterowanie wyłącznie dzienne jak i tygodniowe. Ta grupa obiektów oferuje usługi w zakresie:
- zakwaterowania
- usług codziennego sprzątania w apartamentach
- słania łóżek
- szerokiego zakresu usług dodatkowych, takich jak wyżywienie, parking, pralnia itd
Czy do hotelu można się przywiązać?
Każdy hotel, bez względu na to na jakich warunkach funkcjonuje, czy jest rodzinnym przedsiębiorstwem czy też elementem globalnej sieci, ogromne środki i energię swoich pracowników kieruje w pozyskiwanie wciąż nowych klientów. Jedna grupa działań skierowana jest do poszukiwania całkowicie nowych odbiorców a druga na tworzenie programów lojalnościowych oraz wypracowane technik i metod, które przekonają gości, szczególnie biznesowych, do powtórnego, i po wielokroć, powrotu do tej samej placówki.
Jednak, by tak się stało, najpierw należy zidentyfikować wszystkie przesłanki, które powodują, że gość hotelowy wraca przy każdej okazji do tego samego hotelu, zawsze wtedy, gdy przybywa do danego miasta.
Dlaczego goście hotelowi wciąż wracają do tego samego hotelu?
Wierny gość hotelowy jest w stanie zrobić wiele, by zamieszkać w hotelu, który sobie upodobał. Gdzie w takim razie tkwi tajemnica tego hotelowego sukcesu? Jest ich dużo, a każda z trochę innego obszaru. Przede wszystkim gość kieruje się jakością hotelu i jej stosunkiem do kosztu noclegu. Jeżeli te proporcje wydają mu się optymalne, hotel może liczyć na lojalność klienta. Ważnym elementem kryterium oceny będzie wygląd hotelu, jakość obsługi, poziom kulinarny śniadań i restauracji, dostępność do nocnego serwisu i mediów. Ale najważniejszym elementem oceny jest zawsze standard pokoju hotelowego i jakość serwisu obsługi hotelowej. Składa się na nią nieskazitelna czystość, świeżość ręczników, jakość pościeli i wygoda łóżka. I właśnie łóżko i komfort snu stanowi największy procent wysokiej oceny danego hotelu.
Pościel hotelowa, ręczniki i wygodne łóżko
Każdy hotelarz wie, że właśnie te elementy są niezwykle istotne dla gościa hotelowego, co oznacza, że koszt usług z nimi związanych jest wprost proporcjonalny do oczekiwań. Duży, korporacyjny hotel potrafi dziennie generować nawet 700 kg pościeli, ręczników, szlafroków, ręczników basenowych etc. To ogromna ilość, która wymaga dalszych starań: prania, odkażania, profesjonalnego suszenia, prasowania, a nawet maglowania. Koszt związany z usługą prania bielizny pościelowej powoduje, że hotele stosują tu dwa różne rozwiązania. Jednym z nich jest organizacja własnej, przemysłowej pralni co wiąże się z wygospodarowaniem naprawdę dużego obszaru, inwestycją w sprzęt oraz inwestycją w sprawne działanie całego systemu usług pralniczych.
Drugim rozwiązaniem jest systematyczne korzystanie z usług pralni na zewnątrz hotelu. Przemysłowe, świetnie funkcjonujące pralnie oferują specjalne usługi skierowane właśnie do hoteli. Wyjątkowość tej usługi polega przede wszystkim na zastosowaniu stałych umów pomiędzy hotelem i pralnią oraz specjalnych cen, wynegocjowanych przez strony.
Ile kosztuje pranie pościeli hotelowej?
Koszt usług pralniczych funkcjonujących w dużych miastach i na ich obrzeżach zależy od wielu składowych. Przede wszystkim ma charakter regionalny. W zależności od nazwy miasta i regionu bardziej lub mniej turystycznego można spodziewać się ceny wyrażającej popularność hotelu wśród gości hotelowych, turystów, ale też gości biznesowych. Hotel płaci zwykle kwotę umowną od jednego kilograma pościeli i bielizny pościelowej. Waha się od kilku do kilkunastu złotych w zależności od rejonu miasta, zakontraktowanej ilości bielizny, częstotliwości usługi.
Wyprowadzenie prania pościeli hotelowej poza obiekt ma więcej korzyści niż tylko cena usługi. Profesjonalna pralnia przemysłowa organizuje również transport w obie strony pościeli, jej składanie, dostarczenie we wskazane miejsce. Pracownicy hotelu muszą zadbać tylko o płynność usługi i właściwe rozparcelowanie bielizny w magazynie i pokojach. Dzięki pralniom hotele mogą zachować najwyższe standardy jakości pościeli, ale też zapanować na stricte higienicznym aspektem działalności. Brudna bielizna przebywa bowiem w hotelu tak krótko jak tylko jest to możliwe i w żadnym stopniu nie miesza się z czystą pościelą. Gość hotelowy może liczyć na czystą, miękką i przytulną bieliznę pościelową, białe, nieskazitelne i miękkie ręczniki, wymieniane na życzenie klienta, gdy jego pobyt w hotelu jest dłuższy. To właśnie w ten sposób buduje się relacje z gośćmi hotelowymi i ich lojalność.